TCR

První závody podle předpisů TCR se uskutečnily v roce 2015 a od té doby se tato kategorie závodních vozů rozšířila na okruhy celého světa. Uvedená pravidla používá již více než tucet regionálních a národních mistrovství. V roce 2017 byly závody s vozy TCR pořádány ve 23 různých zemích.

Nejprestižnějším z nich je mezinárodní mistrovství TCR International Series. Sezona 2017 zahrnovala závodní okruhy, které patří mezi nejslavnější na světě, včetně Spa-Francorchamps v Belgii a historického okruhu Monza. O mistrovské tituly bojují soukromí jezdci a zákaznické týmy s vozy několika předních výrobců automobilů.

Kromě krátkých závodů se závodní vozy ve specifikaci TCR zúčastňují také vytrvalostních závodů, vypisovaných pro automobily různých kategorií, se specifickými třídami v mezinárodním seriálu 24h Series a v závodě 24 h Nürburgringu.

TCR

Vůz

Hyundai i30 N TCR

Hyundai i30 N TCR

Vývoj závodního vozu i30 N TCR představuje první krok divize Hyundai Motorsport do světa okruhových závodů a vstup do jedné z nejrychleji rostoucích kategorií v motoristickém sportu.

Konstrukční fáze naše projektu TCR začala v září 2016. První dokončený zkušební vůz byl uveden do provozu v dubnu 2017.

Hyundai Motorsport pokračuje projektem TCR ve své expanzi. Vývoj a výrobu nového závodního vozu zajišťuje oddělení Customer Racing v sídle divize v německém Alzenau.

Závodní vůz i30 N TCR vychází ze sériově vyráběné nové generace modelu i30 a v souladu s pravidly TCR je poháněn dvoulitrovým motorem, přeplňovaným turbodmychadlem, ve spojení s šestistupňovou sekvenční převodovkou a je vybaven palivovou nádrží o objemu 100 litrů.

Závodní vozy i30 N TCR jsou prodávány zákaznickým týmům. První vozy byly dodány začátkem prosince 2017.

Menu